söndag 4 november 2012

Dagen D

Idag tänker jag julpynta. Så det så.


5 kommentarer:

Monica sa...

*skratt*, underbart och stugan är omvandlad till en liten tomtestuga nu, ja bara några småtomtar står där men annars juldukar och ljusstakar. Och jag tänkte så mycket på lilla doftande fina granen med julklappar, all god mat när du och maken var där och vi hade stort julbord. Tror det fungerade tack vare din organisationsförmåga och lite min, teamwork:-), att hämta allt vatten, värma till allt. Och så att ta hand om mormor mellan varven. Nu precis hemkommen och det är skönt, var rätt ruggigt där nu, vi jobbade mycket ute, hemma gjorde jag ett arr. med mossor, blåbärsris, små tallkvistar från vår skog, avslappnande att plocka med. Nu en kopp chaite, puss älskling och en till mågen:-)

Trillingnöten sa...

YES! Ännu ingen julkänsla här, men snart. Snart..tyvärr bor vi ju hos svärmor som aldrig julpyntar och firar jul så som jag vill..så denna jul lär bli lite halvdan. Nästa år. Då hoppas jag på dunder och brak!

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Då blir det att insupa julmyset på stan, jag tänker alltid på New York när jag tänker på julskyltning, alla filmer man sett! Ser alltid så fint ut.

Mamma: Har tagit fram lite dukar och en ljusslinga, hann inte mer :)

annannan sa...

Jag slår över från Radiopsykologen till den här filmsnutten och tänker att psykologilektion som psykologilektion.

Sunes mamma måste jag se oftare.

Julpyntar gör jag inte, men jag har faktiskt slutat tycka illa vara över att affärerna nu sätter upp ljus. Det ÄR ju faktiskt mörkt nu. (Även här. Klockan sex när jag gick hem från jobbet var det svart).

Steel City Anna sa...

Annannan: Sunes mamma kan hantera det mesta :)