söndag 25 november 2012

Peak District i november

När det är sol i november är naturen väldigt vacker på ett sätt som jag aldrig riktigt tänkt på förrut. Jag har nog aldrig haft en så fin novembermånad vågar jag påstå. Färgerna är helt nya, intensiva där de brukar vara milda. Annars bruna löv gnistrar röda i solen. De matta gula löven blir nästan genomskinliga med en gloria av guld. De här bilderna tog jag på min lilla promenad på Chatsworth's ägor, i hjärtat av Peak District.

Betade i godan ro



Chatsworth House











2 kommentarer:

Monica sa...

Så otroligt vackra foton som en vacker film från svunnen tid. Det är ett fantastiskt grevskap Yorkshire, något alldeles speciellt. Och vilken vacker höstmånad november är:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: Det var en så fin promenad. Bra att bussen stannade så långt bort annars hade jag ju missat hjorten :)