söndag 18 november 2012

Tidig julklapp

En stor låda från mamma full med choklad och godis, dukar och små tomtar. Tack! Chokladkakorna har jag gömt till julafton. Maken läser här så jag säger inte vart! Tillsammans med Lanzarote-julmusten kanske det kan bli ett litet julbord. Jag har föreslagit ett mer minimalistiskt ätande i år. Bara det som är allra godast. Men vi måste ha sill, sa maken. Och korv. Och skinka. Och rökt lax. Och gravad lax. Och köttbullar. Du tycker ju inte ens om köttbullar, sa jag. Men det ska vara det på julen, säger han. Och Janssons frestelse. Så det blir nog inte så minimalitiskt. Än vet jag dock inte om jag kommer jobba på julafton eller inte. Det kan i och för sej bli intressant om maken gör frestelsen.

3 kommentarer:

Monica sa...

Så skönt att leveranserna fungerar:-), jag är imponerad över hur snabbt det går.

Emma sa...

Tänkte också göra jansons men blir nog själv att äta. Blir nog en potatisgratäng istället, gravad lax och köttbullar :)

Steel City Anna sa...

Mamma: Nu hoppas jag att mina julklappar kommer fram ordentligt :) Ska snart posta.

Emma: Jag gjorde svenskt smörgåsbord till mina engelska kollegor en gång och de gillade faktiskt allihop Janssons :)