måndag 24 december 2012

Julaftons kväll

Så var nu julen över. En lugn dag med stilla regn utanför fönstret. Ett riktigt gott julbord blev det om jag får säga det själv, och det får jag. Särskilt revbensspjällen blev jag nöjd med. Jag lät dem ligga i en marinad av vitlök, ingefära, honung och nejlikor över natten och stekte dem sedan långsamt i ugnen på låg temperatur. Ikeas skinka blev också riktigt bra.
Julfrukost
Knäckebröd från Sverige
Tjusiga senapen från Chatsworth
Ikea sill och skotsk lax




En tradition - fruktsallad till efterrätt. Gott med något syrligt efter allt det feta.
Många fina klappar blev det. Maken slog till och köpte en motionscykel, en rosa. Nya kuddar fick jag också, och en jättesnygg kappa.

Nu är det snart dags att återgå till vardagen. Julen gick fort i år. Jag har redan fått mitt första email om rean. Men jag ska försöka dra ut på julen så länge det går.

God fortsättning!

5 kommentarer:

Monica sa...

Tack detsamma Anna och käre måg och det ser extremt gott ut er mat, bättre än här:-). Vi är så nöjda med julklapparna, provat och allt är perfekt och precis vad vi behöver, blir jättebra på våra partyn framöver:-)

Monica sa...

Nu tittade vi här igen och blev urhungriga, far din slängde sig på spisen;-), ja han tänker koka potatis så ska jag snart fixa lite av det andra. Det snöar och snöar, är glad vi inte bor på första våningen. Och julmusik från England och Irland strömmar ut i rummen, så fint:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: Det var väldigt gott och en riktigt god julmiddag lagade jag på jobbet också idag :)

Monica sa...

Anna, du är fantastisk!

Anonym sa...

I still dream about that dinner! :)