onsdag 19 december 2012

Nu var det ljus, här i vårt hus


Väldigt gulligt blev det i mitt fönster med den här slingan från IKEA. I sann Kamprad-anda var man tvungen att sätta ihop och monetra de små husen på ljusslingan. Det är sånt som det skrevs om i boken Ingenmansland, detta när man tror att något är billigt fast det inte är det om man räknar in kostnaden att åka till varuhuset, alla värmeljus man köper, korven vid utgången och timpenningen man borde ha betalt för att sätta ihop varorna. Nåja, så lång tid tog det inte. Och jag köpte faktiskt inga värmeljus heller. Eller korv. Bara köttbullar. Jag fick betala 50 pence extra för ärtorna. Synnerligen småländskt.

3 kommentarer:

Monica sa...

Ett riktigt julehus har ni! Så fint! Som vackra julkort, puss:-)

Elisabet. sa...

En likadan slinga köpte även jag, men använder den inte .., får väl sälja den på Tradera. Det var just det här operationsljusset jag menade ,-)

Steel City Anna sa...

Elisabet: Ja, jag upptäckte det också men blandat med ljusstakarnas sken blev det bra :)

Mamma: Det är mysigt, tänker nog ha kvar julpyntet ganska länge :)