fredag 21 december 2012

Undergången

Om det här nu är sista dagen innan jordens undergång så har det inte varit någon fanfar direkt. Sover dåligt och vaknar med frossa, feber och extrem yrsel och synbortfall. Värk i hela kroppen. Släpar mej till jobbet, lyckas ställa in några möten och maken kommer och kör hem mej. Sedan dess har jag suttit och glott i en fåtölj för varje gång jag reser mej upp är jag på väg att svimma. Han kommer hem igen snart så då ska jag kravla mej uppför trappan och ner i sängen.

Det regnar och ruskar ute. Huset är stökigt. Jag ska jobba hela julen.

Ska det bli någon undergång får den gärna skynda sej.

3 kommentarer:

Cecilia N sa...

Men käraste lilla nån. Tycker din sjuka kan gå under. Men jag tycker du ska passa dig för att följa med ner i djupet.
Det låter oroande.

Hoppas verkligen att din arbetsplats inte går under om din sjuka inte gör det utan du får ställa in juljobbet.

Monica sa...

Åh käraste Anna!

Steel City Anna sa...

Cecilia: Det är ett elakt virus eller möjligen en bakterie som går runt. Vi turas om att vara sjukast :) Nån långvila blir det inte men någon slags vila kanske iallafall.

Mamma: Det börjar bli lite bättre, yrseln lättat lite.