onsdag 13 februari 2013

Den trettonde februari

Det var kallt idag. Jag tvingade mej in i duschen imorse, mest för att vakna. Jag fick ha den på allra varmaste temperaturen men det var ändå bara just precis varmt. Sen var bussen försenad. Stressade över att bli sen till ett möte som den jag hade möte med hade glömt att vi hade, så det gick ju bra ändå. Blev däremot sen med alla andra möten, tills ett blev inställt på grund av snön, som kom, senare än väntat, men kom, det gjorde den. Hade en trevlig lunch med min kollega. Jobbade effektivt på eftermiddagen. Blir på bra humör av sådant. Får två fina telefonsamtal med uppskattning. Dricker en kopp kaffe på Starbucks och läser om partikelverb. Påminns om hur mycket jag älskar grammatik och vad svenskan är ett härligt språk. Hålla PÅ och HÅLLA på till exempel. Två olika betydelser. KÖRA på och köra PÅ. Undrar hur vi började hålla på just så i svenskan, hushålla med antalet ordet och pendla lite med vart stunsen ligger istället. Gick ut och väntade på bussen. Väntade och väntade. Not in service stod det när det väl kom någon. Det var himla kallt igen. Snön började töa och det var halt som attan. Ändå var det en stor lastbil med tivoli-maskiner på Fargate, lagom till Valentine's. Det kändes ironiskt att bussarna inte kunde köra men lastbilar med karuseller, det gick vägen. Kom till slut hem. Äter en blodapelsin och dricker kanelte med sådana där Yoga-demoner i. Maken lagar köttbullar. Imorgon ska det bli sju plusgrader.

Så var det just idag. Kanske kommer jag sitta på hemmet en dag och tänka tillbaka med saknad.

2 kommentarer:

Monica sa...

Låter ändå som en rätt bra dag, roligt med uppskattning:-) och hoppas att våren kommer för att stanna nu.

Steel City Anna sa...

Det uppväger lite :) snön från igår är borta, soligt och varmt idag.