lördag 23 februari 2013

Udda lördag

En lördag utöver det vanliga idag. För det första är jag ledig, bara en sån sak. Sen håller den lilla familjen Stålstad intressanta diskussioner om framtiden som jag kanske skriver mer om sen beroende på hur det blir. Det är riktigt kallt idag och har just börjat snöa små hårda flingor. Jag har promenerat till mitt lilla lokala kafé och affär och köpt bacon från the peak district. Sitter och tittar ut genom fönstret och försöker hålla jämn takt med livet. Det är krångligt det här med att ha tid att tänka. Distraherar mej med nyheter och tänker på hur Ferlins dikt "Den stora kometen" stämmer in på det mesta.

Än är han här, än är han där
och krumelurar värre.
- Vi skålar för den dag som är
och litar på Vår herre!

Kontentan av det hela ala Ferlin. Jag håller med.

4 kommentarer:

Monica sa...

Det är så spännande allt och vi håller tummarna:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: Tack :)

Turtlan sa...

Nu blir man ju nyfiken ;-))

Sen fick jag skratta lite åt mig själv här då jag tänkte "jaha, heter ni Stålstad i efternamn, det var fint. Sen kom jag på.... "

Ha det så gött i landet England fru Stålstad från frk Solastan :-)

Steel City Anna sa...

Turtlan: Det vore inte ett dumt efternamn faktiskt, kanske byter till det nån gång i framtiden :)