fredag 22 mars 2013

Listigt

Jag fortsätter med mina listor. De gråa omgivningen vill jag inte tänka på. Det kommer snö ikväll.

VEM
Vem är i rummet med dig? Ingen just nu.
Vem fick du senaste sms av? Min vän C.
Vem tänker du på nu? Jag undrar hur mina kollegor har det.
Vem pratade du senast i telefon med? Min man.
Vems hus var du senast i? Mitt eget.
Vem önskar du var med dig nu? Någon av mina gamla barndomskompisar. Det var länge sen.
Vem är din favoritsläkting? Mamma.

VAR
Var är din mobiltelefon? På övervåningen, på ljudlös. Jag mobilfastar tills på måndag.
Var handlar du mest? På Tesco.
Var fick du tag på tröjan du har på dig? På Tesco, faktiskt.
Var åkte du senast bil? I Sheffield. Vart var till stationen.

VAD
Vad åt du senast? En apelsin.
Vad drack du senast? Te.
Vad är det för färg på dina byxor? Gröna manchesterbyxor.
Vad är den närmaste saken som är blå? Pyjamasbyxor på torkställningen.
Vad har du på fötterna? Tjocka strumpor.
Vad är din favorit färg? Olika nyanser av blått och lila, alldeles just nu.
Vilken film såg du senast? Coraline, som jag fick titta på själv för maken tyckte den var läskig. Den var ganska läskig för att vara en barnfilm.
Vad hör du just nu? Klockor som tickar.

HAR DU NÅGONSIN
Sovit i någon annans säng? Väldigt ofta, av den oskyldiga anledningen att jag ofta har sovande jour.
Hånglat på en bio? Just hånglat tror jag inte. Pussats lite diskret bara.
Hånglat i skogen? Nej.
Sovit naken? Ingenting jag föredrar, men det har hänt.
Kört över hastighetengränsen? Jag kör inte bil.
Målat om ditt rum? Nej.
Dansat framför en spegel? Ja, nästan hela min barndom.
Fått hicka? Jag får alltid hicka av jalapenos, chilisås och citron men äter det ändå.
Dumpat någon? Ja.
Stulit pengar från en kompis? Nej. Det skulle aldrig falla mej in.
Hoppat i en bil med folk du just har träffat? Ja, det hände väl ibland när jag var student här i Sheffield.
Varit i slagsmål? Nej.
Haft känslor för någon som inte känt desamma? Ja.
Hånglat med en främling? Ja, nåt roligt ska man väl få ha. Men det var länge sen nu.

Inga kommentarer: