lördag 16 mars 2013

Liten lista

En liten lista hittad på nätet. Svar från igår.

Hur har din dag varit?
Hektisk.

Vilket är ditt största beroende?
Kaffe, utan konkurrens alls.

Vad gör du när ingen annan ser?
Inte så mycket. Ber kanske. Det gör jag helst i ensamhet.

Finns det något helt vanligt man gör som du tycker är ovanligt roligt?
Handla mat. Särskilt i riktigt stora mataffärer. Helst ensam så jag kan tänka och välja ifred, maken får gärna vänta i bilen.

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Jag skulle bara bli spritt språngande galen som förr i tiden innan alla diagnoser.

Vad beställer du på krogen?
Engelsk torr cider.

Vilken är din största skräck?
Ingenting. Livet är för kort för att vara rädd.

Hur gör man för att ragga på dig?
Det vet jag inte så noga. Det har gått bra på de flesta vis. Faktiskt föredrar jag dock att ragga själv, än att bli raggad på.

Vad har du funderat över på sistone?
Mitt liv, min tid och min framtid.

Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Den internationella juryn i melodifestivalen. Fenomenet, inte beslutet.

När skäms du?
Synd och skam är två saker jag aktar mej för i största allmänhet. Slöseri med tid som inte leder någon vart.

Vem är den mest kända människa du talat med?
Det kan jag inte komma på någon.

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Oh bless, säger jag ofta när jag inte kommer på något bättre att säga när folk berättar om sina barn och sjukdomar, kanske lite för länge.

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
En komlimang är väl inte konstig om den gör en glad, oavsett form.

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Tidsbrist.

Vad gör du när du är ledsen?
Oftast blir jag arg istället.

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Mitt fleecenattlinne.

Har du någon gång slagit någon?
Nej, det tror jag inte.

Vad ser du fram emot just nu?
Än så länge är det hemligt.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tack som delar med dig! Jag tycker att det är så roligt att läsa andras listor!

Maggan sa...

Hej Anna! Vilken trevlig lista och bra svar! Önskar dig en fin helg!
Maggan i Laxå

Monica sa...

Fantastiskt med listor och bra svar tycker jag också!

Steel City Anna sa...

Elisabet: det är kul, man får alltid veta nåt oväntat.

Maggan: tack detsamma!

Mamma: tack :)

Steel City Anna sa...

Elisabet: det är kul, man får alltid veta nåt oväntat.

Maggan: tack detsamma!

Mamma: tack :)

Steel City Anna sa...

Elisabet: det är kul, man får alltid veta nåt oväntat.

Maggan: tack detsamma!

Mamma: tack :)