lördag 9 mars 2013

Lördagslista

En liten lista såhär till helgen. Det var ett tag sen! (svar från i torsdags)

Vad har du på dej?
Kontorskläder. Blus och svarta byxor.

Hur mår du?
Förhållandevis bra, tror jag.

Vad önskar du dej just nu?
Att de förändringar jag planerar ska sluta lyckligt.

Vad har du ätit idag?
Rostat bröd, två kfc kycklingben, en enorm cappucino, en kopp te.

Vad ska du göra imorgon?
Jobba, jobba lite till, lite till och lite till.

Vad ska du göra på söndag? Vårstäda!

Vem saknar nu?
Mamma och mormor.

Senaste köp? Fina vårskor.

Vad skrattade du senast åt?
Min kollega och jag på lunchrasten. Åt inget särskilt. Vi har skratt-rast varje dag.

Vad grät du senast åt?
När jag var så vansinnigt trött och frustrerad i söndags och inte fick någon paus.

Vem sov du senast med? På jobbet.

Vad läser du just nu? Jag läser om Doktor Glas av Hjalmar Söderberg. Oerhört god litteratur. Bara att beskriva en pastor som en svamp som skjuter upp i predikstolen i första kapitlet. Genialt.

Senast sedda film? Jag tittade på Sånger från andra våningen för allmänbildningens skull. Jag tyckte den var hemsk.

Vilken svordom använder du mest? En del engelska svordomar börjar krypa in. 

Vilken var den senaste som ringde dej? Maken.

Har du dejtar någon med en annan religion? Jajamän, gifte mej med en till och med.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Svenska, och så hade vi en väldigt rolig lärare i ekonomi.

Vad för sorts killar faller du för? 
Detta har nog ändrats. Jag ska ju förstås helst inte falla för någon nu när jag är gift. Men män som är omtänksamma, som ser en. Busschaffisen som säger att det finns en billigare biljett om man åker varje morgon, sånt. Att bli sedd i sin vardaglighet.


5 kommentarer:

Monica sa...

Roligt och jag knyckte den genast:-), puss älskling!

Saltistjejen sa...

Roligt att läsa din lista. Och bra att du har skratt-rast varje dag! Sådant är viktigt.
Kram och ha en fin helg!!!

Steel City Anna sa...

Mamma: blir spännande att läsa :)

Saltistjejen: Ja skratt-rasten är livsviktig :)

annannan sa...

Jag ser er framför mig, han med den andra religionen som tittar på tjeckisk svartvit film och du som tittar på Roy Andersson.

Steel City Anna sa...

Annannan: Roy Anderson orkade han bara med i fem minuter, sen blev det tjeckisk teater i köket :)