tisdag 30 april 2013

April is the cruelest month

Många gånger har den strofen surrat i mitt huvud denna månad. Breeding, lilacs out of the dead land. En på många sätt påfrestande månad, fysiskt, psykiskt, personligt och professionellt. Nu är det alltså valborgsmässoafton, och april är över. En lång dag med jobb från nio till nio. Just nu mol allena med en chokladkaka, men snart kommer dock maken hem från Prag. Jag har åkt buss hur länge som helst, frysit i den kalla vinden och köpt mat i en brun påse från McDonalds och burgaren smakade papper. Ett ganska passande slut på den här månaden. Visst har det funnits trevliga ljusglimtar, men mest av allt har det varit motigt. Stirring dull roots with spring rain. Förändringar. Men leder de någon vart, det är väl just däri aprils grymhet består i T S Eliots dikt.



6 kommentarer:

Monica sa...

En fruktansvärd månad som gått och nästan så jag undrar om den varit. Samtidigt så är det enormt vad vi klarat av och dessutom rätt många ljusa glimtar, många glimtar blir ju en riktigt stor glädje till slut:-).

"Den bästa stunden ligger gömd i det vardagliga. Den kan inte planeras eller bokas" säger Thomas Sjödin. Och: "Det goda livet ligger inte där borta, det är ett landskap inuti människan"

Puss och godnattkramar så här en Valborgsmässoafton till er båda från mor och far.

Jani sa...

Visst april har kanske inte varit den roligaste månaden, men det lägger vi bakom oss för nu är värmen och sommaren verkligen på väg :))

Steel City Anna sa...

Jani: Det hoppas jag verkligen :)

Mamma: Ja vi får se hur det går.

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att maj månad blir bättre för dig.

Steel City Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Steel City Anna sa...

Skullalundanna: Det hoppas jag med. Tyvärr började maj månad tragiskt när en barndomsvän till maken omkom i en bilolycka igår.