måndag 20 maj 2013

En mamma funderar

Under mammas senaste besök frågade hon efter en dag på stan när jag var på jobbet, om det här med att bli kallad för kyckling av vilt främmande karlar, är det något man behöver oroa sej över? Jag har snabbkurs i engelska smeknamn - chicken, pet, petal, flower, love förstås (luv och luvvie här i norr), honey, hun', duck, chick, darlin', sweetie, doll - alla dessa kan användas av främlingar till främlingar. Mamma ser misstänksam ut men lugnar sej när en dam i en liten diversebutik i Castleton tar farväl av mej med ett "thanks chicken luv" när jag har köpt en tandborste. Mamma blev även kallad angel på stan, det har dock aldrig hänt mej. Måste vara en särskild charm hon har.

6 kommentarer:

Monica sa...

*skratt*, då kan jag vara lugn, var väldigt bra denna snabbkurs:-) och sedan är det väldigt roligt och uppiggande med dessa söta ord och leenden. Det blir en mjuk och vänlig atmosfär och nu har jag vant mig. Och all uppmärksamhet, ja att man ser varandra, fast den är diskret, funderar fortfarande på när du beställde mat vid pubdisken och jag önskade att inte äta då, jag satt ju hur långt därifrån som helst och mannen undrade hur jag skulle klara mig utan mat:-), att han övht sett att vi var i sällskap och sedan funderade på min välfärd. Och så herrarna på det andra mysstället som sa: "där sitter en söt flicka" och menade mig:-), går knappt att berätta här hemma:-), tack för att du påminde mig om detta, precis lite sådan uppiggande glädje att minnas behövde jag. Och så säger man att här blir kvinnor osynliga efter 45-50 och går in i surrollen, flytt till England vetja;-)

Steel City Anna sa...

Mamma: Jag hade ju hoppats att männen kanske menade mej :) Damen i baren tyckte det hela var mycket roligt.

Steel City Anna sa...

Mamma: Jag hade ju hoppats att männen kanske menade mej :) Damen i baren tyckte det hela var mycket roligt.

Monica sa...

Det var väldigt kul, tur du stod där annars hade jag ju inte vetat;-) och de tittade nog mer efter någon i samma ålder, de unga snyggingarna kollar ju dig:-)

Trillingnöten sa...

Hahaha, vilka uttryck! Har jag aldrig hört tidigare!

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Man vänjer sej :) Duck är min all time favourite.