lördag 18 maj 2013

Eurovision!

Nu börjar det äntligen. Vi har stort party men jag är ganska däckad efter bihåleinflammation och ansiktsförlamning så jag har gömt mej med min laptop. Det ska bli intressant att se vem som vinner iår, jag tycker det inte finns några självklara låtar som sticker ut, och jag har redan beklagat mej över saknaden av galna bidrag. Kan det bli Danmark, Ryssland eller Ungern? Eller kan det bli England? Hoppas på en bättre placering för mitt nya hemland än de sista årens bottenpoäng iallafall.

Jag är lite smånervös över det här humormanuset i pausunderhålningen som redan har kritiserats en del. Det känns som att det kan bli pinsamt.

Go Bonnie!

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men njaaa, jag tycker att det blev bra - jag skämdes över svenskarna som super och har sig utomlands - men att våga erkänna det, tar ju lite udden av det hela.
Däremot tyckte jag att unge Eric Saades "MILF" till P.M bara var fånigt och dumt.

Steel City Anna sa...

Elisabet: Det hörde jag aldrig att han sa för det peps bort här. Tur det inte var nåt värre. Även sketchen med svenskar som super var borta här, den ansågs smaklös, och vi fick istället se en intervju med Bonnie som dock var full av lovord över bemötandet i Sverige. Men jag tittade sen på SVT Play och jag tycker att den var rätt dum. Smörgåsbordssången var lite småkul dock.