fredag 24 maj 2013

Fullmåne och lång vecka

För första gången på jag vet inte hur länge har jag en ledig helg framför mej. Maken har varit orolig när jag var sjuk och nu när jag har piggat på mej har han erbjudit sej utflykter till både Meadowhall och Ikea. Han har också lagat nyttig mat så det har blivit en paus i min mikro-mos med micrade grönsaker-diet. Grillad forell med ett berg av broccoli blev det igår till exempel. Dagen innan rotmos med skinkstek. Det är nog den bästa medicinen ibland, riktig färsk mat. Jag säger till honom att jag verkligen uppskattar att han lagat så fin mat, och så frågar jag vad han uppskattar mest, som jag gör. Kanske skulle han säga att jag städar och gör fint, handlar spontana presenter eller hittar på roliga utflykter? Det är sånt jag anstränger mej med i det äktenskapliga livet. Han tänker en stund, och så svarar han "när du är glad och vi kramas och tittar på film". Städa ska jag härmed sluta med tror jag. Om han gjorde det också så kan jag ju vara glad och kramas lite oftare.

Veckan har varit hetsig som vanligt med det har också varit roligt på jobbet och det känns som att man gör nytta och går framåt istället för att snurra i ekorrhjulet runt, runt med en massa hinder hela tiden som man stångar pannan i tills man till slut är igenom och då kommet ännu ett, och ännu ett. Skönt att ibland bli påmind om varför jag har valt det här yrket. 

Efter en trevlig kväll i Meadowhall där jag handlat lite trevliga saker till imorgon då vi ska ha födelsedagsfest för en vän, och en försenad bröllopspresent till en annan vän, sitter jag och tittar på fullmånen och hoppas lite försiktigt på en lugn helg. Med lite bättre väder. Igår på väg till ett möte så var det 5 grader, hagel och snöblandat regn. Känns inte bra när det nästan är juni. 

4 kommentarer:

Monica sa...

Du har en sådan styrka som är unik! Vi har varit oroliga helt förklarligt när vi vet du arbetat så många dagar utan paus med den febern och det som följde med den. Skönt det gått bra! Och får hoppas det blir mycket hälsosam mat och tid för den framöver. Du har i alla fall en ledig helg, är ju fantastiskt bara det. Jättebra att maken din kan laga mat, städningstalangerna finns kanske där också nånstans;-). Och en "avkopplande" kväll på Meadowhall är inte dumt att du hann med, rensar huvudet från mycket:-), puss och kram och sov så gott älsklingar.

Monica sa...

Och grattis till födelsedagsbarnet:-), hoppas ni får riktigt trevligt och mycket gott att äta! Frisk luft som inte är så kall som nu och sol önskas med och sömn inte att förglömma, du har förstås en del att ta igen.

Trillingnöten sa...

Hahaha,,,,ja alltså, varför städa när det inte uppskattas lika mycket som kramar??

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: ja särskilt när det inte ens är nån som märker att man städar, ja förutom jag själv. Finns dagar jag föredrar ett rent hus och står över kramar men kanske kan jag få både och om jag tänker smart :)

Mamma: jag gillar Meadowhall vardagskvällar, inte så mycket folk då.