tisdag 7 maj 2013

Lista

En liten lista från Elisabet.

Vem är i rummet med dej just nu?
Maken.

Vem skickade du senaste sms:et till?
En kollega. Om schemat.

Vem saknar du mest just nu?
Mamma. Det är tråkigt att bo så långt bort.

Var är din mobil just nu?
Bredvid mej, alla tre.

Vad var det senaste du åt?
Lammstek.


Vad ser du mest fram emot just nu?
En ledig helg om några veckor förhoppningsvis. Eurovisionfinals-party!

Om vad tänker du just nu att “näe, jag vill inte”?
Gå upp.

Vems hem var du senast i (ditt eget räknas inte)?
En klients. Jag är i en oändlig mängd hem på en vecka. Sällan i mitt eget.

Vad står på ditt “schema” idag?
Tandläkaren. Kontoret. Lärarjobb.

Vad finns till vänster om dig där du sitter/står just nu?
En tavla maken har gjort.

Om du tittar rakt fram, vad ser du då?
Ett fint fönster.

Vilken blogg besökte du senast?
Elisabets, där jag hittade denna lista.

Vad vill du helst av allt göra just nu?
Dricka superstarkt kaffe.

Om du fick välja en “superkraft”, vilken skulle du välja och varför?
Jag skulle vilja kunna transportera mej från ett ställe till ett annat genom att knäppa med fingrarna.

En låt du gärna lyssnar på om och om igen just nu?
Vem ska jag tro på tro på tro på av Tomas DiLeva.


Härligaste ljudet just nu?
Tystnad vore inte dumt.

Något du skulle vilja lära dig?
Jag skulle vilja kunna mer om andra länder och kulturer utanför Europa. Jag skulle vilja studera musik, barock speciellt. Jag skulle vilja veta mer om naturen och olika djur. Kemi, skulle jag gärna lära mej mer om. Jag vet inte varför jag tyckte det var så tråkigt i skolan. Nu tycker jag att det är fascinerande. Även fysik, men det har jag alltid haft ett intresse för. Men mitt människointresse tog över. Annars hade jag kanske suttit och glott på rymden hela dagarna. Sen skulle jag gärna studera religion mer. Det är egentligen rätt få saker jag inte skulle vilja lära mej. Men jag sätter andra människors utveckling främst. Det är den största glädjen. Så utvecklas man med dem.

Tre saker i din väska:
Mobil, mobil, mobil. Tycker illa om alla tre.

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Sheffield är den bästa platsen jag vet och just här är jag ju.

Nattuggla eller morgonpigg?
Både och numera. Men i mitt väsen är jag nattuggla och har alltid varit.

Det första du tänker på när du vaknar?
Vilken kris ska hända idag?

Vad spenderar du helst pengar på?
Resor.

Vem kramade du senast?
Maken.

Vem pussade du senast?
Också maken.

Vad är du rädd för? (För egen del.)
Har inte tid eller ork att vara rädd. Det mesta som jag varit rädd för har redan hänt.


Vad gör dig glad?
Snällhet. Osjälviskhet. När någon oväntat är helt genialisk. Blommor. Min man.

“Pryl” du saknar mest just nu?
Inga alls. Så få som möjligt, så är jag som gladast.

Favoritglass?
Gillar inte glass så värst. Tip Top tyckte jag om. Men den finns väl inte mer?


3 kommentarer:

Monica sa...

Intressant! Berikande!

Steel City Anna sa...

Vi får åka på en resa snart tycker jag :)

Monica sa...

Ja det skulle vara underbart roligt:-), tänkte lite så idag och vart vi ska åka, far din har förstås redan planerat in en vecka på "ditt" fantastiska hotell, det du hittade åt mig:-)