måndag 24 juni 2013

En stor dag

Idag fick vi äntligen nycklarna till vårt hus, vårt alldeles egna hus, med gammalt härligt tegel och en söt liten trädgård och inga taskiga hyresvärdar och fula gardiner och förbud om att spika i väggarna. Vägen hit var lång och de sista månaderna har varit ganska påfrestande. Om det är någon som vill veta mer om hur krångligt det är att köpa hus på den här ön så berättar jag gärna det, är kanske bra terapi, men det blir ett ganska tråkigt inlägg. Just nu så är jag glad och tacksam att vi klarade det och ser fram emot att få inreda och göra fint. Jag tänker ta mej tid och inte stressa med det. Fast jag börjar så smått fundera på att köpa en katt redan. En gammal lat en som mest vill ligga och glo. Det vore inte dumt.

Trappan till nedervåningen
Det lilla lilla lilla gästrummet. Den söta sängen fick vi på köpet.

9 kommentarer:

Monica sa...

Pust säger jag först som vetat och nu att det är alldeles alldeles underbart med detta charmiga fina hus, grattis tusen gånger om till detta idag käraste ni, (och den sängen passar mig precis;-)

Elisabet. sa...

Grattis och stort lycka till! Så härligt för er och så spännande!

Saltistjejen sa...

Men åååå så ROLIGT!!! GRATTIS GRATTIS!! Underbart att ha sitt eget. Och så fint det ser ut att vara. Även om jag bara nu sett två bilder haha! :-)
Kul att få göra det till "sitt eget". Och att låta det ta sin tid är ett bra råd. Man vill gärna bo in sig lite först för att verkligen se vad och hur man vill ha det. Tycker jag. Och en kisse är ALDRIG fel!!!!! Inte ens en kattunge som hoppar runt överallt hahaha! Men en gammal lugnis som gärna ligger still är fint det med. :-)

annannan sa...

Oh - grattis!

Jag blev lite orolig efter inlägget om den nya utsikten, om det var så att ni var på väg från Sheffield kanske. Mina bloggvänner är liksom en stabil trygghet i tillvaron, och det känns bäst när de är hemma ;-). Jag minns hur bekymmersamt jag tyckte det var när Elisabet flyttade till Halland...fast nu har hon ju fått mig att känna mig hemma där också.

Allt gott i det nya huset önskar jag er. Och jag hoppas att din mamma som väl är en flitig gäst hos dig är så liten att hon ryms i det lilla rummet!

Anonym sa...

Grattis till husägandet!!!
Vad mycket glädje ni har framför er nu. Hoppas på att få se fler bilder från huset.

Monet sa...

Åh, det är roligt med det första egna huset! Stort lycka till!

Steel City Anna sa...

Mamma: ja blir nog bra där :)

Elisabet: det är en stor lättnad samtidigt som ett stort åtagande förstås. Vi hade verkligen tänkt bo minst ett par år i det förra huset men det har blev nog bäst ändå till slut.

Saltis: ja så känner jag med, jag vill hinna tänka efter vart saker passar bäst och inte bara lassa in alltihop. Jag gillar verkligen huset och området. Det kommer mer bilder skulle jag tro :)

Annannan: tack :) nej i Sheffield blir vi nog kvar.

Skullalundanna: tack! Det känns skönt att den här långa processen som husköp innebär i detta land äntligen är över.

Monet: tack!

Turtlan sa...

Grattis från mig! För visst kan man väl säga Grattis till ett nytt hus?

Du får gärna berätta lite om husköp i England. Du kan ju ta kortversionen och bara det värsta och krångligaste ;-))

Steel City Anna sa...

Turtlan: Visst kan man det :) Tack! Ja, det blir nog ett inlägg om krånglet, det kanske kan hjälpa någon.