måndag 10 juni 2013

Söndagsutfykt

Abbeydale Industrial Hamlet, detta underbara ställe, har jag och maken besökt ett par gånger nu när de äntligen har öppet - de stänger under höst och vinter. En resa i tiden, helt gratis. Jag blir hänförd varje gång av stugorna och får nästan lust att flytta in. Det susar i väggarna att här står vi i vaggan till industrialismen och hela vårt moderna liv.

Utsikt från en av arbetarbostäderna


Detalj av det stora hjulet








Väggar

Här bodde the manager. Köksfönstret.




Medicinskåp

Detalj av överkast



Trädgården


8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Fina, fina bilder!

Monica sa...

Vilken härlig miljö och intressant! Det är så välbevarat och omvårdat idag, jätteroligt! Och förstår att konstnärer sitter där och skissar och målar som vi såg när du visade mig allt detta. Hit vill jag komma tillbaka och ska ta med make och far din:-), det skulle han gilla. Jättevackra foton!

Jani sa...

Där har tiden verkligen stått still :)
Massa fina bilder fick du med dig.

Steel City Anna sa...

Elisabet: Tack :) Jag älskar verkligen det där stället.

Jani: har du varit dit? Rekommenderar det verkligen.

Mamma: Ja det skulle han tycka om. Tänker alltid att morfar skulle ha tyckt om det där stället.

Monica sa...

Så sant Anna, morfar skulle tyckt om allt i Sheffield:-)

pappa sa...

En historisk upplevelse, hit vill jag komma:-)

Anonym sa...

Vilka fina bilder.
Du har verkligen lyckats med att fånga atmosfären.

Steel City Anna sa...

Mamma och pappa: kanske blir det snart ett besök :)

Skullalundanna: tack! Lite hembygdsgårdkänsla där :)