lördag 8 juni 2013

Svensk sommarfägring

Nationaldagen glömde jag helt bort. Men av en slump surfade jag in på Svt.se och såg delar av prinsessbröllopet. Mycket vackert, med alla liljekonvaljer, pompa och ståt, Stockholm som är världens vackraste plats i juni. Härligt med en jollrande Estelle i bakgrunden som försöker bryta sej in i Victorias handväska och riva sönder programmet. Brudgummen såg genuint rörd ut. De blev nästan verkliga, allesamman. Om det är sant som de säger, att prinsessan inte alls ville ha ett TV-sänt bröllop, så har jag lite sympati för henne. De förvirrade gästerna som inte är bekanta med psalmer på ett annat språk känns väl igen från vårt eget bröllop. Fast våra hade inte så många plastikoperationer och tiaror i ansiktet.

3 kommentarer:

Monica sa...

Det var vackert tycker vi med och jag fick en (kanske) glimt av brudgummens personlighet, idag var det allvar:-) och fint var det. Mer avspänt än storasysters bröllop, framför allt var prästerna så mycket mer personliga. Estelle piggade upp mycket:-) och vi hann med lite här och där i de olika kanalerna av detta bröllop där vi var i vacker sörmlandsnatur. Och vi tänkte på er vackra dag.

Steel City Anna sa...

Nu verkade han ju lite Lull-mosig kanske såhär i eftertankens krassa ljus :)

Monica sa...

Ja just det;-), idag har jag också förstått vilka fem halvsystrar som är hans:-), studerat släktfotona en stund. Och klänningar och frackar, rekordet tog en viss golfspelares fru:-), aldrig sett maken till något liknande i dessa sammanhang och då har jag varit gäst ändå på många stora bröllop:-). Victorias och Daniels bröllop var oerhört vackert och stilfullt med ett strålande brudpar, fast prästerna bättre denna gång som sagt:-).