onsdag 24 juli 2013

Idag

Det har fötts en prins. En pojke, en prins, en kung, löd en rubrik. Och hen-mentaliteten är synnerligen långt bort. Fast förvisso, var det inte en tjej i femböckerna som kallades George, fast egentligen hette hon Georgina. Man vet aldrig. Här i Sheffield är det iallafall ingen som bryr sej. Sheffield är så vänster när det gäller sådana är saker att socialdemokraterna framstår som rena rojalisterna.

Det är fortfarande väldigt väldigt varmt. Vilken sommar!

Hela stan idag var fylld av cyklister och fotbollshuliganer. Ett gäng hoppade och skrek på spårvagnen, då kom ett gäng poliser och bara hivade in dem allihop i en stor skåpbil. Tycka vad man vill om det, tyst blev det.

För första gången i mitt liv upplevde jag småprat på McDonalds. Fick nygjord hamburgare. Och en komplimang för mitt halsband.

2 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Hahaha!
Jag fick mig ett gott skratt när du beskrev hur huliganerna kastades in i skåpbilen!! Vilken syn!

Steel City Anna sa...

Haha ja det var rätt skönt också.