fredag 16 augusti 2013

Knorr

Jag försöker få lite svensk sommarkänsla ibland och letar upp lite trevliga bondgårdsdjur och ställer mej och glor på dem. Det känns alltid lite fint och liksom lent i magen. Grisar är så trevliga och skojiga djur. Bara knorren är väldigt rolig. Varför har grisar knorr egentligen? Googlesökningar visar att det är en bieffekt av grisavel, andra att en gris med knorr på svansen är en lycklig gris. De här verkade ha det bra iallafall.





Glo du, jag kan glo tillbaka

6 kommentarer:

Cecilia N sa...

Så otroligt lång svans long tail sheep-raser har.

Monica sa...

Åh vilka söta raringar, fler djur än vad jag sett på ett helt år eller flera, tänker till vad långt jag bor från någon fin gård, både här i Stockholm och trots att vi har stuga och trädgård på rena landet så får man leta efter tamdjur, förr var där bondland men numera viste för endast hästar och gårdarna heter alltid hästgårdar;-), det klapprar av hovar förbi stugan, i övrigt är det golfbanor. Så har det blivit i detta stora avlånga land. Vi har ju 4H-gårdar förstås, fast där är sällan djuren ute, kanske en kanin sitter i någon bur och så har vi Skansen;-), vill hinna med någon lantgård hos dig sedan:-)

Steel City Anna sa...

Cecilia: ja, visst är de fina.

Mamma: vi kan gå hit från där jag bor, inte långt.

Monica sa...

Det är ju fantastiskt, att det inte är längre bort än en promenad ut dit från en storstad, är lite svårt att fatta eller förklara för andra.

Anonym sa...

Härliga djurbilder. Sambon vill gärna ha en gris. Jag är lite tveksam till om det är en så bra idé.

Steel City Anna sa...

Skullalundanna: jag tycker det låter som en trevlig ide :)