lördag 14 september 2013

Attercliffe

Imorgon kommer årets första höststorm hörde jag på nyheterna imorse, men idag har det varit fint väder och ganska varmt. Det känns som att jag har hinkar med tid att ösa ur, jag blev nästan euforisk när jag insåg att jag hann både städa hela huset, jobba, äta en lång pubfrukost och åka en sväng till stan. Jag tog spårvagnen till Attercliffe där det var festival idag. Attercliffe är ett gammalt område från mitten av 1600-talet där industrin tog fart i slutet av 1800-talet, än idag är det ett industriellt område med många historiska byggnader. Efter andra världskriget förföll området men det har börjat blomma upp igen. Affärer från världens alla hörn finns här också, och Sheffields godaste fish & chips.
Himlen speglas i de stora konstorsfönstrena


Liten affär fylld med modellhus till modelljärnvägar och män över 60 i basker som valde noga
Baltic Pearl, borde väl vara mat för en som härstammar från Östersjön.

1 kommentar:

Monica sa...

Det har jag kvar att besöka;-)