torsdag 3 oktober 2013

Det lackar mot jul

Tänk att det redan är oktober. Det här året har gått i rasande fart. Sommarkläderna är nu prydligt ihopvikta i den mest oåtkomliga av lådorna i sängen Brimnes. Jag väntar alltid in i det längsta - det kan ju komma en dag när man kan ha capribyxor även i oktober - men nej, nu har jag förlorat hoppet. Och hösten, så länge den är solig och vacker med färgglada löv, är faktiskt en av de bästa tiderna på året. November, och januari, vill jag helst förtränga. Men däremellan är det jul, den första julen i nya huset, och snart är det dags att julpynta tycker jag. Adventsljusstaken har stått i fönstret sen i juli.


8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Å, dina vackra bilder, Anna! Du skulle verkligen kunna ge ut en bok med stilla betraktelser och bilderna till.

Monica sa...

Åh så vackra foton i en vacker tid! Underbara! Det är en härlig tid nu också när det är många soliga dagar och så kommer julen snart:-).

Jani sa...

Härliga höstbilder, håller med om att hösten är en fin tid med alla fina färger som kan dyka upp.

Trillingnöten sa...

I år går jag också all in med julen! Nu när vi bor i eget liksom...då får man och kan man göra vad man vill. Kanske inte att jag kör ALLT på en gång, vi har ju nästan inga julgrejer alls. Måste samla på mig lite till. Men lite mer för varje år så...

Saltistjejen sa...

Vilka fantastiska bilder!!! Wow!
Härligt med första julen i ert nya hus. Mysigt!
Kram!

Johanne sa...

Makalöst höstmysiga bilder. Min Englandslängtan känner nu inga gränser.

Steel City Anna sa...

Elisabet: tack :)

Mamma: ja den här tiden på hösten är fin.

Jani: kan tänka mej att det blir fina naturbilder från dej snart när löven blir rödare :)

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: blir det svenskt eller amerikanskt julpynt tro :)

Saltistjejen: tack! Jag längtar till julen, ska bli så mysigt.

Johanne: då får du boka en resa tycker jag :)