söndag 3 november 2013

Regn, sol och julpynt

En tidig morgon idag, infann mej på jobbet klockan sju. Så hanns också mycket med resten av dagen. Det var otroligt kallt hela förmiddagen. Regn och rusk. När jag höll på att frysa ihjäl i väntan på bussen hem gladdes jag iallafall åt att julbelysningen är uppe på the Moor.

Efter lunch lyste det upp en stund. Jag satte igång att städa och så tyckte jag att när jag ändå var igång att flytta på alla grejer kunde jag lika gärna ta fram lite julpynt. Inte julgranen, den väntar jag lite med, med betoning på lite. Men några tomtar och änglar och ljusslingor tycker jag att det är dags för.

Efter regn kommer solsken. I en kvart ungefär.
Favoriten.
Ljus!




Ny ljusstake till advent från mamma.




6 kommentarer:

Monica sa...

Åh det är helt underbart alltihop. Fin den blev adventsljusstaken där och jag stod länge och valde bland ljusen:-). Den stora tomten är otroligt fin. Allt är så vackert. Njuter av fotona. Nu blev jag riktigt inspirerad:-)

PS såg om kylan, fast det är många plusgrader så gjorde blåsten stod det att det blev minus i den. Ska bli bättre efter söndagen sägs det.
Men så grönt och fint ni har det länge.

Steel City Anna sa...

Mamma: Den stora tomten är jag så glad för, lyser upp ett helt rum.

Trillingnöten sa...

Jag som tidigare börjat julplanera i augusti, har liksom fallit efter i år!! Men NU. NU känner jag av julen! Vilka fina saker! gillar stora tomten! Vem har designat den?

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: julen är här närsomhelst, skynda dej ;) det är Jim Shore, visst är den fin.

Trillingnöten sa...

Jim Shore! Jag visste det :) Vi har en ängel av honom som vi köpte här i New York för flera år sen. En absolut favorit. Kanske blir en till av honom så småningom. Verkligen fin tomten!

Steel City Anna sa...

Ja hans änglar är jättefina. Har även sett en fantastisk krubba han gjort. Inte så lätt att gå tag på hans grejer här, förutom disneyfigurerna men de är jag inte så inne på.