fredag 20 december 2013

It's beginning to look a lot like Christmas

Julmarknaderna har sina sista dagar för året. Kommer sakna dem! Men damen jag köpte munkar av sist var så trött på både jul och marknader och munkar så hon kunde kräkas sa hon. Ja, så kan det ju också vara. Affärerna rear julpynt innan julen ens har börjat. Jag tycker det är så konstigt varje år. Kanske vänjer jag mej.



Litet fynd. Vaxljuskrubba. Stående på ett julkort från grannen. Trevlig sed i England tycker jag, eller är det nåt man gör i Sverige också? Jag fick iallafall aldrig några från grannarna de 23 år jag bodde där.

2 kommentarer:

Monica sa...

Mysigt alltihop, älskar allt fint! Julkort från grannen? Nej det är nog inte vanligt i Sverige. Det blir för nära tycker man nog;-), man måste hålla på distansen verkar det som.

Steel City Anna sa...

Mamma: det är kul med trevliga grannar och det liksom faller sej naturligt att man pratar och hjälper varann. Förmodligen ganska ovanligt i stora städer.