torsdag 23 januari 2014

Källaren

Källartrappa
Jag har fortfarande inte varit nere i källaren. Tycker att den är superläskig. Det är sånna gånger det är bra att ha en man. Det, och att bli gamla tillsammans, som Kristina Lugn sa i Skavlan. När man har varit gift i en femtio år sådär, och man har varandra, ja då är det belöningen för att man har stått ut genom åren, för äktenskapet är ju ingen lek. Så oerhört rätt hon har i det. Att få vara gammal tillsammans med någon, det är nog bland det finaste som man kan uppnå i livet.

6 kommentarer:

Monica sa...

Ja det är sant!

Monica sa...

http://www.metro.se/djur/lyxig-inredning-for-innekatten/EVHnav!MLu2M9YkJJv2/
Anna, inget som hör ihop med inlägget bara lite förslag till er nya familjemedlem;-)

Trillingnöten sa...

Jättefint!! Det gillar jag. Inte källaren kanske, men Lugns ord. Källare har jag heller inte mycket för, så ta maken i hand om du ska ner dit!

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Visst var det fint sagt. Hela intervjun med henne var bra tycker jag (Skavlan)

Steel City Anna sa...

Mamma: har svårt att se kissen klättra på väggarna :)

Saltistjejen sa...

Visst är det så. Och det slår mig ibland som en blixt att det tyvärr inte är alla förunnat. Att finna en person som man vill bli gammal tillsammans med. Och som vill bli gammal tillsammans med en. Och som det faktiskt även FUNGERAR att leva med så att man har den där känslan av att om vi bara får leva och ha hälsan så kommer det nog att kunna gå. :-)
Lycka.