fredag 21 februari 2014

I avdelningen filmer som jag inte var så sugen på att se men kände att jag borde ha sett

Jo, i den avdelningen fanns den här filmen, Life of Pi. Det kändes som en sån där film som får en massa utmärkelser och beröm för att folk känner sej lite intressanta när de säger att de tycker om den, inte nödvändigtvis för att de verkligen gillar den. Och så tyckte jag at boken, som också är en sån där bok som man ska ha läst, var urtråkig. Men glatt överraskad blev jag då när jag till slut såg filmen. Den gör sej mycket i bättre i filmform tycker jag, och det är ju ganska ovanligt. Jag fullkomligen njöt av bilderna hela filmen. Att jag är synnerligen förtjust i kattdjur bidrog möjligen, för en tiger har en av huvudrollerna, om inte faktiskt själva huvudrollen, det vet man inte säkert ... Se den!



Den här lilla filmen tyckte jag var ganska rolig också, med lite kritik:

5 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag hade boken LIfe of Pi i bokhyllan länge...och läste den inte för att jag fruktade att den var just så tråkig :) Sen tvingade maken mig att se filmen och jag blev glatt överraskad. Vacker film...men har ännu inte läst boken för jag vet att den kommer att vara tråkig nu :) hahaha. Does it make sense? Ska kolla den där kortfilmen nu!

Freedomtravel sa...

Jag har nog tänkt som du, men nu blir jag lite mer nyfiken på den filmen!

Freedomtravel sa...

Jag har nog tänkt som du, men nu blir jag lite mer nyfiken på den filmen!

Monica sa...

Den har jag inte sett, får bli:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: ja se den :)

Freedomtravel: jag tyckte den var väldigt vackert filmad, häftiga bilder.

Trillingnöten: filmen räcker :)