söndag 2 mars 2014

En himla massa program

Efter några ganska ansträngande nätter har jag haft en ledig söndag men varit för trött för att göra nåt vettigt. Det är trots allt ganska skönt att bara parkera sej i soffan, och jag har tittat ikapp en massa bra TV-program medan maken städade. Jag kan inte dammsuga i sovrummet, sa han. Varför inte det, frågade jag. Jo, för att katten tittar på mej. På ett argt sätt. Det slutade med att jag fick sitta och pratta snällt med katten, som hade bökat ner sej i en grotta i täcket och lagt sej upp och ner med alla tassarna i luften och hakan i vädret och förberett sej på en riktigt härlig sovstund, medan det blev städat och fint och hon sneglade irriterat tills det var färdigt och sa ett bestämt mjau.

Så ska det låta var mysigt och det var omöjligt att inte bli glad av Bruno och Peter. Det är som att trycka på en knapp bara så studsar de upp och sjunger, tänk om man kunde ha dem hemma i ett litet skåp att ta fram när man känner sej lite nere ...


Detta program var i underligaste laget men jag tyckte ändå att det var kanska kul.


Skavlan var intressant som vanligt, blev berörd av Jackies rättframma sätt att berätta och fick se en helt ny sida av James Blunt. Jag hade alltid föreställt mej honom med någon typ av Manchesterdialekt, vet inte varför, men blev förvånad av hans snofsiga men vackra engelska och karriär i militären. Väldigt fin låt spelade han också.


Intervjun i Sverige! med Özz tyckte jag mycket om, han säger en hel del tänkvärt för det mesta. Det där med att vi inte tar emot flyktingar, utan de tar sej hit, det stannade kvar.


Mina allra käraste idoler gästade Stjärnor hos Babben och bjöd på stor underhållning.


Tiffany lyfte väl Melodifestivalen något men inte tillräckligt. Laddar ändå upp för finalen på lördag, då ska jag titta ordentligt och dricka champagne, hur dåligt det än är.

8 kommentarer:

Monica sa...

Oj vad du hinner med efter de intensiva arbetspassen, men kul att det finns lite av varje att se och som är både intressant och roligt. Såg Gudstjänsten nu ikväll och direkt efter kom reprisen "Syskon för evigt", var som en Gudstjänst det med, vackert fotat under alla årstider i Norge under livets vedermödor, väldigt intressant, en variant på kokvinnorna fast det var en kopojke resp koflicka och annorlunda ändå. Djuren såg extremt välskötta ut medan syskonparet såg väl slitna ut, men förnöjsamma! Puss och godnatt önskas er från oss <3<3

Steel City Anna sa...

Gick den på SVT?

Monica sa...

På SVT2, den är otroligt sevärd, rymde livet, ibland blev man nervös hur de skulle klara saker och ting för de var väldigt aktiva, sedan blev det lite Galenskaps-touch t o m med amerikabesök:-), sådana förnekar sig aldrig. Otroligt vackert bodde de. Och de skulle kunna skickas ut i världspolitiken att lära ut hur människan kan samarbeta.

Steel City Anna sa...

Får jag titta på ikväll sen :)

Trillingnöten sa...

Bra tips! Ska också kolla på The Hoff! Bara för att det verkar så otroligt :) Och jag trodde jag missat finalen eftersom jag inte var hemma o lördags. Så var det andra chansen! Ska också kolla på finalen på lördag. Bara för att :) Nästa år blir det bara finalen tror jag...såvida de inte gör nåt helt otroligt utav deltävlingarna.

Steel City Anna sa...

Trillingnöten : efter första tio minuterna med the Hoff tänkte jag nästan stänga av, men sen blev det bättre. Och konstigt. Och ändå rätt kul.

Man blir ju ändå lite nyfiken på vad de ska hitta på nästa år nu när detta årets melodifestival fått så himla dålig kritik. Ska de göra nåt nytt? Eller blir det samma stil igen?

Trillingnöten sa...

Jadu, på Björkman lät det som att det inte var uteslutet med FLER deltävlingar, men då tycker då jag att det gått för långt! Då ger jag upp tittandet helt tror jag. Nåt måste göras nu när det inte blir bättre år för år, utan sämre. Kanske återgå till "riktiga" programledare med all erfarenhet som de har med livesändningar och leverans av skrivet material...

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: oj tror verkligen inte att fler deltävlingar är rätt väg att gå! Ja det år lite konstigt att vem som helst blir programledare. Vilken skillnad när Luuk ledde det till exempel.