söndag 9 mars 2014

Våren kommer till vår fröjd

När man vaknar på morgonen och man inte vill stänga alla dörrar kvickt för att hålla värmen, utan öppna dem och känna ljumma vårvindar, då vet man. Vintern är över, och våren är här. Grannarnas alla katter solbadar i vår trädgård men vår egen är nöjd att ligga som en uppochnervänd knut mellan tjocka täcken uppe i sovrummet. Jag åker buss förbi rad efter rad av tegelhus med färgade glasfönster med solblixtar i. Man klipper gräset och cyklar. Hela den sheffieldska befolkningen är plötsligt iförd T-shirt och patar om att grilla. Och så såg jag den första fjärilen.
Grannkatten, som en yngre version av vår, solar på soptunnan.

7 kommentarer:

Monica sa...

Härligt! Och så ljuvligt med solen som når in i alla vrår igen! Spännande att se vad som kommer upp i er trädgård, sådant är alltid roligt. Det nedvissnade om det är blommor kan ni klippa 10 cm ovan marken, buskar ska ni vara försiktiga med, bäst att invänta expertis;-) och kapa inga träd:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: Ja vi ska fixa i trädgården nån dag, och när jag säger vi så menar jag maken :)

Trillingnöten sa...

Vååååår! Nu börjar det släppa tror jag :)Vinterns klor menar jag så klart!

Trillingnöten sa...

Ps. Du kan helt klart gå på Legofilmen utan barnalibi :)

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: är det säkert det :)

Monica sa...

Vi får gå tillsammans Anna;-)

Steel City Anna sa...

Thank you Mr Bohemian :)