fredag 18 juli 2014

Inlägg 3000

Inte trodde jag när jag startade denna blogg att det skulle bli 3000 inlägg! Men det blev det, och fler ska det bli. Jag firar med länkfest till gamla och nya inlägg!

Bloggens mest populära inlägg genom tiderna alla kategorier är det här, vilket torde bero på att folk googlar texten till Auld Lang Syne. Näst populärast är inlägget om svenska pluralformer, ganska oväntat! De senaste populära inläggen kan ni se här till höger.

Inlägg som fått mycket kommentarer är detta om hur engelsmän uppfattar Sverige, detta om vart i Sverige man har gått på charmkurs och detta om varför man skulle flytta tillbaka till Sverige, eller inte. Även denna reaktion på när en man gapskrattar med apelsiner alstrade en del, och inlägget om när vi hämtade vår kisse.

Egna favoritinlägg har jag förstås, möjligen är jag ganska egen om att tycka om dem också men här kommer en liten lista iallafall:

Jag filosoferar om en sekund.
Min egen lista på 25 ställen man borde besöka innan man dör.
Det här med integration.
När jag fyllde trettio på IKEA.

Har du något favoritinlägg? Berätta gärna!

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Grattis till det tretusende inlägget!
Numera läser ju människor knappt bloggar och jag själv skuttar inte runt på många, men din tittar jag allt som oftast in till och det beror ju förstås på att du är flink på att uppdatera, tar underbara bilder och har massor med filuriga tankar!
Jag är glad att din blogg finns!

Maggan sa...

Hej Anna! Gratulerar till ditt 3000:e inlägg. Jag har följt dig genom åren och tycker att du är så klok och rolig och intressant. Det är spännande att läsa om hur det är att bo och arbeta i England. Jag följer dig in i framtiden också.
Kram, Maggan

Elisabet. sa...

Kommentar 2:
Inlägg som fastnat i minnet? Jo, den där kvinnan i bussen som högt och ljudligt sa att människor skulle vara vänliga mot poliser (?), det var nånting med att släcka eldar .., att det kanske var det poliserna gjorde?
Det minns jag.

Monica sa...

Grattis till de 3000 inläggen i en superblogg och alla inlägg är de bästa:-). Det är vi alla som ska gratuleras egentligen som får läsa dem:-).
Puss och kram, från far och mor som har en vilodag idag efter alla partyn;-)

Steel City Anna sa...

Elisabet: tack! Oj det inlägget går tillbaka i tiden, jag tror jag vet vilket du menar men kan inte hitta det. Det var en smågalen kvinna som gick runt och predikade i city, hon är död nu. Hon välsignade poliserna som hon sa gick med vattenspannar mot elden, istället för att bekämpa eld med eld. Det var fint sagt.

Maggan: tack för fina ord, vad roligt att du tycker om bloggen!

Mamma: ja det behövs nog :)