torsdag 28 augusti 2014

Matlock Bath

Den lilla byn Matlock Bath söder om Matlock är ett ställe som blev populärt under slutet 1600-talet då man upptäckte de varma källorna här. Det fanns ett viktorianskt spa och omgivningarna är fantastiska, branta berg och djupa gröna dalar. Man kan åka uppför berget i små läskiga liftar om man vågar, hyra en eka, gå på tivoli i Gulliver's Kingdom, och det går också alldeles utmärkt att bara gå längs floden och äta nygräddade donuts och fish and chips.



Nej tack.













Superlätt att ta tåget hit från Matlock.

4 kommentarer:

Monica sa...

Så otroligt fint det är där och vilken grönska ändå räknas Sheffield till en ännu grönare stad. Vi kanske tar en tur upp i "alperna" sen:-). Nu förstår jag S till fullo när hon sa att hon gjorde en utflykt hit då och då, är det fint där frågade jag, jaadå sa hon, de är coola i England:-).
Ser helt underbart ut och spännande. Tänker igen att det är lite tragiskt och fattigt att England det är London för de flesta svenskar, de åker dit och sen har de varit i England:-).
Är väl det minst brittiska egentligen. Jag kanske var en av dem förut:-)

Steel City Anna sa...

Ja vi får väl se om jag vågar åka upp till toppen :)

Trillingnöten sa...

Oj vad fint! Känns som att det finns många såna här pärlor kring dig!

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: Ja, det finns det verkligen. Önskar jag kunde besöka varenda by :)