söndag 28 september 2014

Fantastisk TV

SVT får mycket kritik just nu men jag tycker att det är bättre program än på många år. Här kommer mina tips.

Skandal!
Väldigt intressanta program hittills. Äntligen förstod jag detta med tårtan lite mer.

Landgång

Ett av de mest fantastiska programmen som sänts alla kategorier!

Kristina Lugns bokcirkel

Det här är helt underbar TV. Anledningen till att SVT finns och behövs är sånna här program. 

Valpkullen
Vare sej man gillar hundar eller inte så smälter man när man ser det här programmet och lär känna alla dessa norrmän som så gärna vill ha en valp.

Atleterna

Det har fått mycket ris detta program, men jag tycker det är intressanta personligheter som är med och mest så tittar jag på att det är så snyggt filmat.

Hjärta för djur

Hjärtat både brister och blir alldeles varmt när man ser det här programmet.

Mrs Brown's Boys
Jag kan inte titta på detta utomlands på Svt med har sett det på brittisk TV och det är riktigt roligt! Sista chansen att kolla nu ikväll på Svt Play.

Samirs Sverige
Inte mindre intressant efter valet är denna programserie om hur Sverige ser ut, just nu.

Tvodd med Emma och Johannes
Iallafall för alla som är födda eller uppvuxna på 80-talet är detta program riktigt kul!

Modellpojkar
Jag tyckte första säsongen var otroligt bra, nytt, fräscht, ärligt. Hoppas på att denna blir likadan.

Och så förstås långkörarna Babel, Go Kväll och Sverige. Skavlan är jag däremot besviken på hittills.

6 kommentarer:

Turtlan sa...

Här står SVT på 90 % av den tid jag ser på tv. Oslagbara!

Landgång var härligt där på klosterbesök. Glädje och nedslag i en vardag i en vanlig svensk ort men på samma gång så fin stad. Vadstena är verkligen en pärla och mycket värt att besök.

Steel City Anna sa...

Turtlan: Ja det var otroligt roligt att få se klostrets hacker bland annat :) Alla programmen i serien har varit väldigt bra. De har en bra höst på gång i SVT!

Elisabet. sa...

Ja, jag håller med! Här tittar vi nästan uteslutande på SVT och så några sportkanaler, förstås.
Atleterna tittar vi på enbart för att mina barns kusin deltar - Knasen -, annars är jag tämligen less på såna här utslagsningsprogram, nu gäller det även Genier ,-)

Kristina Lugns bokcirkel är intressant, (HON är fantastisk, vilken kvinna!)

Men stackars SVT .., yngre arbetskamrater tittar nästan uteslutande på reklamkanaler, hur ska det gå i framtiden?

Steel City Anna sa...

Elisabet: genierna kan jag tyvärr inte se utomlands men det gör nog inte så mycket :) knasen kan nog vinna, spännande att se men du vet kanske redan inofficiellt :) tycker att paret från Dalarna är så otroligt söta annars och fina mot varandra.

Kristina Lugn är helt underbar, allt hon säger är antingen roligt eller intelligent eller både och :)

Nog hoppas jag SVT finns kvar och statlig TV överhuvudtaget. De börjar nog uppskatta det snart, de där unga. Och de äldre herrar från Moderaterna som slänger ut sin TV när de hör punk, vill nog inte bara ha reklam de heller, om de tänker efter riktigt noga och ordentligt.

Trillingnöten sa...

Vilka bra tips! Har inte sett på SVT på flera månader, men ska ta tag i höstens program tänkte jag!

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: tack! Jag tittar nog på allt som går att titta på på SVT :) tycker om att ha svenska i bakgrunden. Men de här programmen tittar jag fokuserat på! Tror du skulle gilla bokklubben :)