söndag 7 september 2014

Sunday Roast

Det är inte alltid jag hinner laga mat på en söndag, men hinner jag det blir det numera gärna traditionellt engelskt med stek, potatis, kokta grönsaker och Yorkshire puddings. Och man kan ju lika gärna äta Sunday dinner en annan dag i veckan, när man råkar vara ledig. Gudomlig lammstek blev det senast, med potatismos, ärtor, gröna bönor, örtsmör och Yorkshire puddings. De är inte svåra att göra - blanda till fyra ägg, lika mycket mjöl och mjölk som blandning ägg och så lite fett och salt, sen in i ugnen på högsta värme ca 20 minuter. Enjoy!



2 kommentarer:

Monica sa...

Oj vad duktig du är! Du är en äkta yorkshirebo numera:-), ser lite svårt ut med yorkshirepuddingen, så fina de blev, är goda vet jag nu, min första var på ert bröllop:-)

Steel City Anna sa...

Jag har bott här länge nu :)