lördag 4 oktober 2014

Höstdag

Efter en lång vecka är det fantastiskt skönt med helg. Vi sover ut ordentligt, maken, jag och katten. Efter en del riktigt långa dagar för min del på sistone har katten haft en liten trotsperiod med tydligt visat missnöje, och umgåtts mest med maken. Men inatt vaknar jag av att hon slickar min hand, och när jag öppnar handen stångas och buffar hon mot den och snor sedan runt i 180 grader med huvudet i min kupade hand, spinner ljudligt och somnar. När jag vaknar har även jag lyckats sno runt med både armar och ben och vi ligger där som två kringlor, en stor och en liten. Maken är i köket och kokar mjölk med honung och gnolar på tjeckiska barnvisor. Solen strålar in i sovrummet och jag har en skön träningsvärk i hela kroppen. Jag var riktigt sent på gymmet igår efter jobbet och lyfte vikter för glatta livet tillsammans med taxichaufförer och gäng med unga killar. När en av instruktörerna låste personalrummet för natten kom han fram och frågade att jag väl säkert kom hem ordentligt när jag var där så sent och det var mörkt och kallt ute, och såg lättad ut när jag sa att jag hade skjuts. Den där omtanken som finns här i England är fin.

Resten av dagen städar vi, jag i trädgården och maken inne, och jag tar fram dukar i lite höstfärger och tar bort sånt som jag tycker ser för somrigt ut, men egentligen vill jag inget annat än att gå ner i källaren och ta fram julpyntet.

Snart stundar storhandling, sedan jobb för maken och en kväll med SVT Play för min del.

5 kommentarer:

Monica sa...

Härlig dag och vilken gullig instruktör, känner att jag som pensionärstant i framtiden kan vara helt lugn:-)

Steel City Anna sa...

Ja det skulle nog gå bra :)

Familjeniguildford sa...

Heja julpyntet!

Elisabet. sa...

Häromdagen julmust och jag tänkte på dig. Igår SVT:s julkalender på kassabandet och jag tänkte på dig :)

Steel City Anna sa...

Melanie: absolut! Snaaaaart så :)

Elisabet: julmust borde de börja exportera genast!