onsdag 8 oktober 2014

Museum of Liverpool

Detta museum är relativt nyöppnat och jag blev så imponerad! Gigantiskt stort, intressant och välgjort. Jag skulle kunna gå här en hel dag. Många håller med mej - det är det mest välbesökta museet utanför London! När jag var där så fanns det en fin utställning om April Ashley som rörde mej till tårar. Läs om henne här. Dessutom blev jag aningen tårögd i den lilla biosalongen vid scenen där Lennon och McCartney träffades första gången, och delade denna känsla med ett gäng män i övre medelåldern.





3 kommentarer:

Monica sa...

Vilket spännande och fint museum! Så roligt att kunna kvista över hit bara som du kan:-), skulle gärna komma dit igen, vi får se hur vi hinner:-)

Carin sa...

Jag har aldrig varit i Liverpool. Vid något tillfälle m[ste jag åka dit, och då är nog detta på min besökslista!

Steel City Anna sa...

Mamma: vi får se hur vi planerar :)

Carin: jag tyckte detta var tusen gånger bättre än beatlesmuseet - fanns en hel avdelning om Liverpools musik här också, plus bio, trevliga guider och väldigt lite folk. Ferry across the Mersey rekommenderas också :)