torsdag 20 november 2014

Passande

Sist jag klippte klorna på katten så hamnade hon i någon slags trans när hon hörde hinduisk musik i Svts programserie Från Sverige till himlen som jag hade på i bakgrunden. Till och med baktassarnas klor som har blivit långa och stela som de ofta blir på gamla katter, gick utmärkt att klippa. När musiken tog slut for hon upp och såg rätt förvirrad ut. Jag skojade med en kompis om att jag har en liten Yogi-katt, och nästa dag hittade jag detta ljus i en affär.


4 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Vilken underbar katt - en yogi! Kloklippningen kommer i fortsättningen att bli som meditation!

Monica sa...

Haha, ja er fina kisse är speciell och underbar!

Monica sa...

Förresten i "Sverige till himlen" är det hittills inga som "slår" de romska bönesystrarna tycker jag, de var alldeles underbara och så naturliga med sin tro och roliga dessutom. Vad fint de hade hemma och mycket lär man sig om människor.

Steel City Anna sa...

Ruta ett: haha ja och vi kanske blir hinduer allihop till slut :) hon är väldigt känslig för olika röstlägen, det kanske alla katter är, vad vet jag. Men det var en del sommarpratare i somras hon reagerade starkt på, antingen spann och blev lugn eller sprang iväg. Athena hade samma effekt som hinduistiska musiken t ex :)

Mamma: ja de borde få ett eget program :) jag undrar också om inte program 3 har fått åtminstone någon liten moderat att kasta ut sin TV, appropå Athenas sommarprat :)