söndag 21 december 2014

Årslista 2014

En liten tidig årssummering av 2014 ...

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Lyckades få ett urinprov från katten till veterinären med hjälp av särskild kattsand. Jisses, vilket projekt! De sa det som om det vore den mest naturliga sak i världen ... och så kan då komma förbi med ett urinprov också ... Jag stod bara och gapade och tittade på det lilla, lilla plaströret. Men jodå, det gick ju. Mycket lättad att katten inte behövde kissa i röret.

Vilka länder besökte du?
 Lanzarote (Spanien).

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Ett hemland att åter vara stolt över. Det var väl bara ett par nyheter om Sverige som nådde brittisk media i år, den ena var om de gigantiska råttorna i Stockholm vilket också skulle kunna beskriva valresultatet faktiskt och galet idiotiska uttalanden.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Den 13e januari när vi hämtade hem vår gamla kisse från katthemmet.

Vad var din största framgång 2014?
Bättre hälsa än på många, många år.

Bästa köpet?
Mitt gymkort.

Vad spenderade du mest pengar på?
Flygbiljetter.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Beviljad semester julafton, juldagen och annandagen!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Absolut gladare!

Blev du kär i år?
Blev och blev. Jag är ännu gift.

Favoritprogram på TV?
 Svt har haft ett bra år tycker jag. Gillade Landgång, Från Sverige till himlen, Kristina Lugns bokcirkel och Hjärta för djur, bland annat. Årets julkalender är också bra!


Något du önskade dig och fick?
En katt!

Något du önskade dig och inte fick?
Feministiskt initiativ i riksdagen.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Vi var på IKEA i Nottingham. Det börjar bli en tradition.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Lite fler katter, rättvis lön för det viktiga arbete jag och många andra gör i vården, ett annat valresultat både i EU och Sverige.

Vad fick dig att må bra?
Lediga dagar, träning, sömn och god mat.

Vem saknade du?
Mamma.

De bästa nya människorna du träffade?
Alla nya arbetskamrater varav en del blivit riktigt goda vänner.

Mest stolt över?
Att jag har blivit stark som en björn av all styrketräning!

Högsta önskan just nu?
Ut med rasisterna, in med feministerna!

4 kommentarer:

Monica sa...

Härlig lista och härligt att vara stark som en björn:-), jättebra att du fått tid att bli det, det är toppen! Urinprov på katter skulle vara intressant att se, ligger utanför min kompetens:-). Hon ser ju otroligt pigg och fin ut, jag tänkte mig mer att under vintern skulle hon bli trött och äta mindre och sova mer men det är ju precis tvärtom. Härligt med ledig jul, det var inte de senaste åren sådant hände direkt.

Steel City Anna sa...

Ja hon är väldigt i farten, och aptiten är det inget fel på! Snart är det väl dags för ett nytt urinprov men nu vet jag hur man gör :)

Carin sa...

Vilken härlig lista. Ska försöka göra något liknande nästa vecka. Härligt att du mått bättre i år- det är ett av mina mål för nästa år.

Steel City Anna sa...

Carin: stort lycka till med det! Jag gillar listor mycket :)