måndag 22 december 2014

Julmarknad i Matlock

Helgen runt den andra advent var det stor julmarknad i Matlock. Det var isande kallt och årets första snö började falla tidigt på eftermiddagen, men innan dess sken solen på alla de 150 marknadsstånden med smått och gott från hela England. Det var även tivoli, levande musik, Tomten och hans nissar, säckpipor, ånglok och fyrverkierier, men på grund av vädret hoppade jag över att stanna tills det blev mörkt så jag missade dem.

Regnbåge över Matlock. Sen blev det skyfall och så småningom snöblandat regn.












Mer engelskt än såhär, det blir det inte
Rean börjar tidigt.
Söta tomtar av knappar i ett skyltfönster
En av världens mest egensinniga affärer fylld av män som är absurt intresserade av tåg
Julmiddag på ångloket! Även Tomten stack ut huvudet och vinkade till mej men det hann jag inte med att fota.

Christmas Pudding på loket.
Ambitiöst pynt vid blomsteraffären!



Alla gick av vid Chatsworth så jag hade hela bussen för mej själv!




4 kommentarer:

Monica sa...

Otroligt mycket spännande att se! Kul med knapptomtarna, det var något nytt och så ser jag fina ryska dockan som fick flytta till Sheffield. Härligt att man kan äta på ångtåget, tänk så mycket kul det finns där runt omkring att uppleva. Fina foton du tagit på allt. Ja en tur dit igen vill jag göra och upp i bergen, det såg ju synnerligen spännande ut på deras hemsida:-).

Steel City Anna sa...

Ja, det gör vi :)

Anonym sa...

Åh vilken mysig dag du fick.

Steel City Anna sa...

Bara brittiskt: ja stämningen var verkligen på topp!