torsdag 29 januari 2015

Boktips

Mamma tipsade mej om och gav mej boken Adjö det ljuva livet av Camilla Henemark och Carina Nunstedt. Jag rekommenderar den varmt, intressant på många sätt och lärolik. Vilket liv! Boken handlar mer om psykvården i Sverige, hur det är att vara människa, 90-talet och kändisskapets fram- och baksidor än den där omtalade mannen på enkronorna. Roligt också för mej var det att återuppleva musiken från det årtionde jag var tonåring.


Där det hela började ... Vilken dans av Bard! Ha!


Sen blev det såhär ... Ren mobbning!


På toppen av sin karriär.


Albumet som aldrig släpptes.


Camilla i Efter Tio, om att leva med självmordstankar.

2 kommentarer:

Monica sa...

Det är verkligen en samtidsskildring, allt ifrån dagis och upp genom livet, intressant med alla dessa människor och att vänskapen bär, de få som har den förmågan och finns där. Hon har ju levt ett otroligt liv, jag hoppas att hon hittar ett område idag som ger glädje och inkomst. När jag läste om svensk psykvård blev jag mörkrädd, hon överlevde den tack och lov. En väldigt intressant berättelse denna mångsidiga bok.

Steel City Anna sa...

Ja, hoppas många läser den!