torsdag 19 februari 2015

En engelsk matupplevelse

Befinner man sej i Sheffield och vill äta rejäl engelsk mat ska man bege sej till restaurangen högst upp i varuhuset Atkinsons på the Moor. Smakar hemlagat, trevlig service, ljust och fint och bra priser. När jag kom hit till England som student första gången blev jag konfunderad av detta med potatis till potatis eller potatis till pasta (tror vi fick pommes frites till lasange i matsalen), eller potatis till allt egentligen. Nu vet jag inte till mej av lycka när det skopas på lite extra roasties!

En titt in här rekommenderas också, mycket finns att fynda på TJ Hughes.
Vegetarisk gratäng (bake) med såsernas sås, gravy helt enkelt, rostade potatisar och kokta grönsaker
Atkinsons har de godaste tårtorna i Sheffield tycker jag!
Utsikt - taket på den nybyggda marknaden

5 kommentarer:

Monica sa...

Det är så gott där och trevligt, ser att min soppa är med och din mat blev läckrare på ditt foto även om jag tycker mitt var ok:-), så glad att jag hann med ett besök här med:-)

Båthuspernilla sa...

Nyfiken undran - hur vegetarisk är gravy? Brukar inte sådana såser vara baserade på steksky från kött?

Inga pekpinnar, bara nyfiken. :-)

Steel City Anna sa...

Båthuspernilla: hej (och välkommen tror jag om det är första besöket?), jo gravy ska det vara steksky i. Man kan ha det till allt, bevis på det här, men oftast till traditionell Sunday dinner. Det finns vegetariska alternativ ibland om man frågar. Jag är inte vegetarian (önskar att jag vore) så jag är inte så himla noga :)

Mamma: ja, väldigt vällagad mat alltid här!

Trillingnöten sa...

Noterat! Jag gillar att prova landets mat när jag besöker. Den säger så mycket tycker jag :)

Steel City Anna sa...

Trillingnöten: ja, det är bland det bästa med att resa!