lördag 21 februari 2015

En lördag i februari

5 plusgrader och strålande sol idag! Jag bestämmer mej för att kolla in magnolians status såhär den tjugoförsta februari och hittar rejäla knoppar och en massa andra vårtecken. Promenaden avslutas i en hagelskur och jag rusar in och handlar snacks tills ikväll. Jag har just tittat på Melodifestivalen med ovanligt bra låtar tycker jag, hunnit med På Spåret och nu har jag Skavlan kvar. En svensk afton kan man säga!

Hängen på träden ...
Magnolia i hagelskur. Ge det en månad till så kanske?
Så vacker himmel idag.
Julrosor.


Modiga körsbärsblommor!
Påskliljor på gång
Krokus! De stora ängarna kommer nog om någon vecka nu.
Kamelia


Vintergäck


2 kommentarer:

Monica sa...

Åh så fina bilder! Med lite av vinterljus över sig.
Såg Melodifestivalen, riktigt bra tycker jag med, den första deltävling jag ser och nu ska jag nog titta på det som kommer sen. Och Filippa är ju faktiskt kul:-). Funderar över livet, Jon från Colombia till en sameby. Fint uppträdande, kul att han går vidare. Och Kristin från samma land och stad som har hittat sin familj idag.
Spåret är roligt att se, synd att det slutar, kul att Elisabet och Jesper vann fast jag gillar Filip och Fredrik lika mycket men de klarar sig ändå, roligt att Elisabet lyfts fram lite och Skavlan fortsätter fem gånger till.

Steel City Anna sa...

Mamma: ja jojken skulle bli älskad i Eurovision tror jag! På Spåret var kul den här gången!