fredag 20 februari 2015

Some steel city love!

En vacker och isande kall vinterdag i city. Himlen är intensivt ljusblå. Jag lägger märke till nya saker i det fina ljuset. Dikterna på bänkarna till exempel, som alla handlar om Sheffield och det världsberömda stålet härifrån. Industrialismens vagga. Byggnader från alla möjliga epoker. Resten av gågatan the Moor rustas upp nu, markanden gjordes färdig förra året och blev jättefin. Jag älskar den här stan!

The Moor
Härlig blå himmel sedd genom nya inomhusmarknadens tak

Bänk-poesi



Buss ut till the Peaks (slottet Chatsworth är avbildat), nu varje halvtimme!
Här funderade vi på att hyra lägenhet för ett par år sen, men valde ett hus utanför stan istället. Så fint såg det ut. Tänk att ha ett eget litet tornrum!

Jag är skorstensfantast.
Parkeringshuset med smeknamnet rivjärnet.

Fint gammalt förfallet hus mitt i city som ingen velat köpa på 10 år minst. Så synd!

Det är en så vacker byggnad, med potential tycker jag! Det är en listed building, så kanske krånglar det till möjligheter till ombyggnad och annat.

Taket till the gigantiska växthuset Winter Gardens
Town Hall



Winter bills and blues ...
Gågatan Fargate

City Hall

Åh, denna klubb! Funnits jättelänge. Studentminnen!
Till och med renoveringen av 60-talshus blir fin i solen!

4 kommentarer:

Monica sa...

Vackra foton på och i en vacker stad! Det gamla listade huset har så vackra fönster och vilket läge! Hoppas ändå att det blir bevarat, vilka fina lägenheter det kunde bli. Teatrar m m finns nog tillräckligt av så de får fundera ut något. Jag älskar vackra stadsmiljöer, har alltid gjort.

Steel City Anna sa...

Ja måste vara väldigt fint ljus därinne. Konsthall, museum, restaurang, nån borde väl vara intresserad.

Anonym sa...

Åh...snart kommer våren till Yorkshire. Nu blir jag sentimental och har inte riktigt landat i Skandinavien fast jag gjorde det rent fysiskt i torsdags morse. Vill tillbaka till England.

Steel City Anna sa...

Ja, våren är på gång! Härligaste tiden.