lördag 7 mars 2015

Antikrundan

En otroligt fin vårdag idag. Våren är här! Solen värmer och ibland nästan bränner i ansiktet. Stark och bländande. Jag vandrar längs riktigt gamla vägar, antika vägar faktiskt. Vägarna från den tid romarna var här. Det går jag och funderar på där i blåsten och solen. Jag ser ganska många får, och spår av får. Cyklister, några bönder, hundar och barnfamiljer. Ibland är jag helt och hållet ensam. Tittar ut över vidderna och andas djupt. Går hem och badar badkar för första gången på jättelänge. Tänk att det var såpass varmt att jag blev svettig av vandringen! Så blir det melodifestivalen och soffan med katten. Musklerna värker på ett trevligt sätt efter all klättring.







En liten ensam tussilago.


3 kommentarer:

Monica sa...

Fantastiskt fint! Så vackert med bergen och de stor stenblocken. Och så ljuvligt med sol som värmer!

Monica sa...

Det var en rejäl promenad eller klättring mera, fattar mer nu efter att vi pratat när jag ser kartor och foton, tur ni är så vältränade!

Steel City Anna sa...

Ja det blev långt :) tur jag hittar så bra :)