tisdag 24 mars 2015

Regn, hagel, lite snö och sol

Idag har det verkligen varit aprilväder fastän det är mars. Jag tänkte gå en långpromenad och titta på lammen i Graves Park men åkte en sväng till stan istället och gick halva vägen hem. Jag köpte underbara kardemummasnurror och wienerbröd med rabarber på Forge Bakehouse, helt makalöst gott! Både förkylning och lite andra moln på min horisont klarnade tillfälligt.

Samtidigt som detta foto tas regnar det just där jag står!

Kamelia vid en av kyrkorna jag går förbi
A taste of Sweden!
Kan vara världens bästa ide med rabarber på wienerbröd!

4 kommentarer:

Monica sa...

Vilket foto! Som en tavla, väldigt vackert. Och bullarna och wienerbrödet såg läckra ut, en dag på stan med långpromenad låter trevligt. När jag såg kamelian tänkte jag: oj är den redan så stor:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: haha ja det är inte min kamelia men kanske kan den bli så :)

FREEDOMtravel sa...

Fina foton! Rabarber, särskilt rabarberpaj, är en av de få saker jag kan sakna från Sverige.

Steel City Anna sa...

Freedomtravel: tack! Var snygga moln tyckte jag :) rabarber är som tur är stort här i England också.