onsdag 22 april 2015

Min egen lilla hörna

Jag har länge tjatat om att jag vill ha någon typ av fåtölj att sitta på vid fönstret. Inte för hög så att ljuset skyms och inget skrymmande, men bekvämt. Jag vill sitta och kika bakom gardinen som tanter gör, läsa tidningen, lösa korsord, dricka te och ha katten i knäet. Länge och väl har jag letat. Så fann jag denna snillrika gungstol på IKEA, förstås. Jag blev otroligt nöjd! Synd bara att det är så långt till pensionen, men jag kan iallafall öva mej någon stund då och då.


Utan sol i genom fönstret.
Med sol genom fönstret - optimalt för tantspan! Och mys. Kudde och filt är också från IKEA.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snygg den var! Skulle tänka samma som dej, sitta vid fönstret, kika ut, läsa och njuta av livet med en kopp te! Ha det bra!

Steel City Anna sa...

Lena: tack! Jag sag den & kande direkt att den ska jag ha!

Monica sa...

Den blev väldigt fin där! Som gjord för din hörna:-) och bra att den inte är så hög, funderar på en själv nu och letar plats:-).

Steel City Anna sa...

Mamma: om du googlar ps gullholmen sa far du upp massa trendiga inredningsforslag :)

Elisabet. sa...

Jättefint blev det! Synd bara att där inte finns armstöd .., det tycker jag är så skönt.

Steel City Anna sa...

Elisabet: sant, det hade varit bra. Å andra sidan kan man svälla ut ordentligt på sidorna nu :)

Marina sa...

Jättemysig! Och jag är helt övertygad om att du kan hinna med ett antal mysstunder där innan det är dags för pension ;)

Steel City Anna sa...

Marina: det får man sannerligen hoppas :)