fredag 8 maj 2015

Chockad

Det har inte riktig gått in ännu, det brittiska valresultatet. Jag är, som många andra, ganska chockad. Aldrig hade jag väntat mej en majoritet för Tories, och inte mindre än tre förlorare till partiledare som avgår. Plus ett enat Skottland som helt dumpat Labour för SNP.

Jag är ganska oroad för framtiden både i Sverige och England. Nu väntar en folkomröstning om utträde ur EU, vilket kan krångla till det. Hur blir det med pensioner, rätt att arbeta i olika länder, flytta? Nåja, den stormen får man väl reda ut när den kommer. 

Nu ska jag försöka smälta detta.

5 kommentarer:

annannan sa...

Det är mycket konstigt. Jag har hållit ett öga på ett internationellt nätforum där jag är medlem och där är man perplex och bedrövad.

Monica sa...

Ja det var lite speciellt alltihop men jag gillar Cameron:-), han är skärpt och en duktig ledare. Och det där med Skottland, jag fick mina vibbar där, blev ju inte så förtjust, tyckte atmosfären var som Stockholm ungefär i Edinburgh, saknade den engelska både vänligheten och artigheten, men det var ju fint annars:-), men de är nog lite speciella alltsedan urminnes tider:-)

Steel City Anna sa...

Jag har aldrig sett nat liknande. Vi far se hur det gar. Nat maste forandras inom eu for annars kollapsar det snart.

Monica sa...

Nu får vi avvakta EU-omröstningen, de kanske inte vill ha några pensionärer från Sverige men vi får ta det då:-), ni som bor och arbetar där och har en lång universitetsutbildning vill de säkert behålla.

Steel City Anna sa...

Annannan: ja, det känns lite som att Thatcher återuppstått! Sheffield röstade Labour och ett distrikt på stackars Nick LD.