söndag 3 maj 2015

Lugn helg

Förkyld och trött, regn och mörka moln, det var denna helg. Men under en kort solglimt idag gick jag en sväng i skogen iallafall. Det är skyar av ljusaste grönt och körsbärsblommen är fortfarande vacker längs gatorna. Storhandling blev det också. Det gjorde mej så trött så nu ska jag bara vila, äta C-vitamin och lyssna på en massa gamla Värvet-intervjuer. De är inte lika långa längre, det är synd! Imorgon är många lediga här eftersom det är Bank Holiday Monday men jag ska jobba. Det får bli en tidig kväll.

Dagens färg på skogen




Den här kissemissen med mustasch hälsar ofta på i vår trädgård
Även en vit kungsängslilja har kommit upp nu
Ett nytt litet mandarinträd.
Vår stora fuchsia-buske är på gång att blomma

4 kommentarer:

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Härliga söndagsvyer! Du har vackra omgivningar.

~ Maria ~

Monica sa...

Så fint! Skönt att du fick lite skogsluft och krya på dig nu, ta mycket C-vitaminer på alla sätt. Den fuchsian är den finaste jag sett, har den på min blogg nånstans. Puss och kram från mor och far <3<3<3

Ruta Ett sa...

Stackars dig! Jag är imponerad av att du ändå tog en sväng och tog så fina bilder! Bli fort frisk!!

Steel City Anna sa...

Tant Gröns Lilla Bod: Ja, jag är så glad för det! Särskilt med skogen nära nu när jag var förkyld och inte orkade gå särskilt långt. Jag blev omedelbart lite friskare av att se de gröna trädkronorna :)

Mamma: Den är pampig, ser fram emot när den slår ut!

Ruta Ett: Tack! Jag känner mej alltid mer sjuk när jag är inne. Det piggade upp att komma ut, men nu är jag helt slut!