lördag 30 maj 2015

Ut på landet

Idag har det för första gången på länge varit soligt och fint väder utan risk för regn så jag vågade ge mej ut långt ut på landet för en heldagsvandring. Det var underbart! Det känns verkligen som sommar på riktigt. Doften av syrener överallt, ängar av smörblommor, hundkäx i alla diken, kossorna är ute i hagarna igen, massvis av småfåglar sjunger, lammen bräker och det är mycket folk ute och går. Det är så vackert att det är svårt att ta in det. Jag upptäckte till min stora lycka en skogsdunge där det fortfarande var bluebells kvar! En så fin överraskning. Nu är jag trött och nöjd och ska dricka starkt Yorkshire-te och lyssna på radio resten av kvällen. Lilla kissen har somnat alldeles intill mitt huvud i soffan och snarkar och puffar och har sej. Härlig lördag!


Smörblommor överallt!

Låter inte detta underbart? Det är så typiskt sheffieldskt att betona att någonting är "proper". Proper coffee and tea!
Tänk när ljungen blommar igen. Något att se fram emot efter sommaren.



Bluebells.


Cricketmatch som pågick i evigheter!

2 kommentarer:

Monica sa...

Oj vilka mängder av Bluebells, så otroligt vackert! Och vad vackert det är överallt, vilka fina omgivningar och så alltid ett litet tea room, ljuvligt!

Steel City Anna sa...

Mamma: det är verkligen otroligt vackert här och kanske allra vackrast just nu när sommaren just kommit.