tisdag 2 juni 2015

Övervakning

På sista trappsteget, genom det behändiga hålet i stolsryggen. Därifrån har man den perfekta platsen att övervaka en människa som sitter vid bordet och förmodligen äter något en katt kan tycka om. Även om människan bara sitter där och inte äter utan dricker kaffe och läser tidning kanske, så kan det vara bra att fortsätta övervakningen iallafall. Helt plötsligt reser de sej upp och öppnar kylen, och i den kylen finns det kyckling. Det är mycket sällan, eller det har nog aldrig ens hänt, att en människa kan motstå den där kattblicken.

7 kommentarer:

Maggan sa...

Ha, ha! Så där sitter Katten också och tittar förorättat ut över bordet. Vad äter ni? Och jag då?? Ska inte jag få något?? Härlig bild, Anna!

Elisabet. sa...

Hahaha .., tack för morgonens första skratt!
Och jag har en övervakare vid min högra sida .., hon heter Nelly och blir allt mer högljudd i protesterandet .., hon vill ha frukost och det NU!

Steel City Anna sa...

Maggan: tack! De är ju för roliga. Hon skulle ju egentligen kunna sitta varsomhelst i köket och titta på en men hon vill att man ser att hon ser :)

Elisabet: hundars bedjande ögon är nästan ännu svårare. Har en kompis vars hund lägger tassen i ens hand och huvudet på sne och tyst ber om något.

Monica sa...

Hon är för underbar! Så fin och rolig:-)

Steel City Anna sa...

Mamma: idag har hon redan fått frukost, lunch, partymix och kycklingfilé :)

Annika sa...

DEN blicken!!!
Kul bild. Talande! Gulligt skrivet också!

Steel City Anna sa...

Tack Annika :) tur att jag råkade ha kameran till hands där :)