onsdag 22 juli 2015

Näckrosor

Visst är det något magiskt med näckrosor?





5 kommentarer:

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Näckrosor är så vackra! Jag kan titta på dem hur länge som helst :). Försökte plocka en när jag var barn och jag minns hur förvånad jag blev över att den satt fast i en lång stjälk. Jag trodde de låg och flöt på vattenytan.

Fin hängare i förra inlägget! Så bra med dubbla krokar så att man får plats med ännu fler plagg.

Fin onsdag önskar jag dig.
~ Maria ~

Monica sa...

Ja de är speciella, har jag alltid tyckt, något magiskt och sagolikt, minns att vi tittade mycket på dem i barndomen och simmade ut till dem. Och tänkte på sagan om flickan. Så vackra foton för på något sätt är de inte lätta att fota. (Kan ju bero på att man inte simmar ut med kameran:-)

Steel City Anna sa...

Tant Grön: det ser verkligen ut som om de flyter på ytan! Så fina. Tack detsamma (även om det är torsdag nu nästan :)

Mamma: jag hade tur som såg dessa ganska nära :)

Anne-Marie sa...

Vilka underbara näckrosor. Och nog är det något magiskt med dem.
Har alltid tyckt om denna blomma.

Steel City Anna sa...

Anne-Marie: en sagoblomma :)